NEWSLETTERS REACH OUT

     În cadrul parteneriatului ERASMUS+ „Empowering Teachers to Become Trauma-Sensitive Schools – REACH OUT”, periodic, partenerii realizează buletine informative privind progresul proiectului.

Kick-off Meeting @ Istanbul, TURCIA 19 iulie 2024

     Prima întâlnire transnațională din cadrul proiectului Erasmus+ „Empowering Teachers to Become Trauma-Sensitive Schools – REACH OUT”, număr de referință la nivel european 2023-2-TR01-KA220-SCH-000170175, s-a desfășurat în data de 19 iulie 2024, la Istanbul și a fost găzduită de coordonatorul proiectului, Istanbul Valiligi, o autoritate regională în domeniul educației.

Detalii:

Prezentarea proiectului - REACH OUT

Informații despre proiect

     Inspectoratul Școlar Județean Teleorman implementează un parteneriat de cooperare în educație școlară, intitulat „Empowering Teachers to Become Trauma-Sensitive Schools – REACH OUT”, număr de referință la nivel european 2023-2-TR01-KA220-SCH-000170175.

     Proiectul, finanțat prin programul Erasmus+, este coordonat de o autoritate regională în domeniul educației din Istanbul, Istanbul Valiligi, având ca parteneri încă trei instituții din Turcia - VKV Koç Özel Okulu (unitate de învățământ de nivel primar, gimnazial și liceal), Eyyubiye Ilce Milli Egitim Mudurlugu (directorat din regiunea Şanlıurfa), universitatea Bahcesehir Universitesi Foundation – organizația non-guvernamentală Sdruzhenie Tcentar Za Obrazovatelni Initsiativi din Bulgaria, universitatea Panepistimio Thessalias din Grecia și Inspectoratul Școlar Județean Teleorman.

     Parteneriatul de cooperare vizează dezvoltarea cunoștințelor și competențelor cadrelor didactice pentru a răspunde nevoilor psihosociale ale elevilor care au fost afectați de dezastre naturale, respectiv pentru a crește gradul de adaptare socială a acestora.

     Proiectul a început în iunie 2024 și se va finaliza în mai 2026, iar instituțiile partenere vor desfășura diferite tipuri de activități care să asigure atingerea obiectivului general al proiectului. Printre acestea menționăm:

  • realizarea unei analize detaliate și a unei comparații a programelor școlare deja existente, în țările partenere, pe tema proiectului;
  • crearea unor scenarii didactice cu activități interactive, pe tema dezastrelor naturale;
  • dezvoltarea unei rețele de învățare care să faciliteze colaborarea între cadre didactice care aparțin unor sisteme diferite de învățământ;
  • crearea unei platforme de solidaritate, axată pe educație, pentru țările Uniunii Europene, care să ofere sprijin în caz de dezastre naturale.