- Domeniul CURRICULUM
- Domeniul MANAGEMENT
Ministerul Educației Naționale, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Teleorman, organizează, în perioada 25-28 iulie 2019, la Turnu Măgurele, etapa națională a Concursului național de referate şi comunicări ştiinţifice ale elevilor din învăţământul liceal, pentru disciplina istorie.
Evenimentul este găzduit de Colegiul Național „Unirea” din Turnu Măgurele.
La ediția 2019 a acestui concurs, s-au înscris 72 elevi din învățământul liceal, din 36 de județe ale țării și din municipiul București, pentru cele două secțiuni, după cum urmează:
Mult succes tuturor participanților!
Biroul de presă
Astăzi, 12.07.2019, au fost publicate rezultatele finale ale examenului de bacalaureat național 2019, sesiunea iunie-iulie. În urma soluționării contestațiilor, promovabilitatea la nivelul județului Teleorman este de 60,79% pentru candidații înscriși din toate promoțiile și 65,61% pentru candidații din seria curentă.
Situația pe probe se prezintă astfel:
10 elevi au onorat județul nostru obținând media 10 (zece) la examenul de bacalaureat 2019, sesiunea iunie-iulie:
După afișarea rezultatelor inițiale, 467 de candidați au depus 674 de contestații, dintre care 192 au fost depuse pentru proba Ea), 272 pentru proba Ec) și 210 pentru proba Ed).
Din cele 674 contestații depuse:
În ceea ce privește influența notelor contestate asupra mediei finale de bacalaureat, s-a observat că numărul de elevi care au promovat bacalaureatul a crescut de la 1242 la 1296; nici un elev cu medie inițială 6 sau peste 6 nu a avut media finală sub 6.
Potrivit rezultatelor finale obținute de candidații din județul Teleorman în sesiunea iunie-iulie 2019, pe primele trei poziții se situează următoarele licee:
Îi felicităm pe toți elevii teleormăneni care au promovat examenul de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2019 și le dorim succes celor care vor participa la sesiunea din august!
BIROUL DE PRESĂ
Astăzi, 29.06.2019, au fost publicate rezultatele finale ale Evaluării Naţionale pentru absolvenții clasei a VIII-a, an școlar 2018-2019.
În județul Teleorman, 2377 elevi s-au înscris la examenul de Evaluare Națională. Dintre aceștia, au fost prezenți 2231, iar 146 au absentat. În urma soluționării contestațiilor, la nivelul județului, s-a înregistrat un procent de 58,23% al mediilor peste 5, un elev de la Școala Gimnazială „Alexandru Depărățeanu” din Roșiori de Vede obținând media 10.
Situația pe discipline se prezintă astfel:
După publicarea rezultatelor inițiale, 264 elevi au depus 333 contestații, iar în urma recorectării lucrărilor, rezultatele au fost următoarele:
În ceea ce privește influența asupra mediei, în urma soluționării contestațiilor s-a constatat că 195 medii au crescut, 8 medii au rămas neschimbate, iar 61 medii au scăzut.
BIROUL DE PRESĂ
În perioada 10-14 iunie 2019, doi reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Teleorman au participat la ultima întâlnire transnațională din cadrul proiectului de parteneriat strategic KA2, „OUTSIDE THE CLASSROOMS: EXTRA-CURRICULAR ACTIVITIES”, finanţat de Comisia Europeană prin programul ERASMUS+ 2014-2020 și coordonat de Sivas Provincial Directorate of National Education (Turcia). Întâlnirea a fost organizată de instituția coordonatoare.
În cadrul reuniunii, au fost vizitate patru unități de învățământ: Zubeyir Kemelek Ortaokulu, Yenisehir Anadolu Lisesi, Halil Rifat Pasa Ilkokulu și Sosyal Bilimler Lisesi. Participanții din cele cinci țări partenere au avut ocazia de a afla informații despre diverse proiecte pe care unitățile respective le-au desfășurat pe tema parteneriatului – activități educative extrașcolare; de asemenea, delegațiile din țările partenere au vizitat o expoziție amenajată în centrul orașului, în cadrul căreia au fost expuse produsele realizate de elevi pentru un concurs de robotică.
Participanții la întâlnirea transnațională au fost primiți de Guvernatorul orașului Sivas care le-a prezentat modul în care administrația publică locală se implică și sprijină proiectele educaționale derulate de unitățile de învățământ sau de inspectoratul școlar al provinciei.
Reprezentanții instituțiilor partenere au revizuit obiectivele parteneriatului strategic, au evaluat modul în care acestea au fost atinse ca urmare a derulării activităților asumate prin formularul de aplicație și au stabilit atribuțiile ce revin fiecărei instituții în vederea raportării finale.
În aceeași perioadă, patru reprezentanți ai ISJ Teleorman și un reprezentant al Colegiului Național „Alexandru Ioan Cuza” din Alexandria au participat, în Karaman, la ultima mobilitate internațională din cadrul celui de-al doilea proiect de parteneriat strategic KA2, implementat de ISJ Teleorman în perioada 2017-2019, „IMPROVING TEACHERS’ COMPETENCIES BY SHARING EXPERIENCES BETWEEN EU PARTNERS” TEACHCOM, coordonat de Karaman Il Milli Egitim Müdürlügü (Turcia).
Participanții la această întâlnire au vizitat două unități de învățământ de nivel primar, Piri Reis Ikokulu și Karamanogul Mehmet Bey Ikokulu, unde cadrele didactice au prezentat invitaților modalitățile prin care ei își dezvoltă competențele profesionale, precum și proiectele în care se implică pentru a se dezvolta profesional astfel încât să ofere o educație de calitate elevilor.
BIROUL DE PRESĂ
Astăzi, 10 mai 2019, în amfiteatrul Colegiului Național „Alexandru Ioan Cuza” din Alexandria, s-a desfășurat dezbaterea privind viziunea Ministerului Educației Naționale asupra viitorului educației în România. La acest eveniment, organizat de Inspectoratul Școlar Județean Teleorman, au participat directorii unităților de învățământ din județ, reprezentanți ai presei locale și Președintele Consiliului Județean al Elevilor Teleorman.
După prezentarea detaliată a conținutului viziunii „Educația ne unește”, participanții au fost invitați să își exprime punctul de vedere referitor la: rolul, valorile și principiile educației; actorii implicați în procesul educațional și responsabilitățile ce le revin; obiectivele serviciului public de educație; competențele cheie care urmează a fi dezvoltate pe parcursul învățământului obligatoriu; structura sistemului de învățământ; tipurile de evaluări naționale.
Intervențiile participanților la dezbatere, cuprinzând aspecte pozitive, limite și recomandări, au fost consemnate și transmise către Ministerul Educației Naționale pentru îmbunătățirea viziunii propuse și transpunerea acesteia într-un cadru legislativ ancorat în realitatea socio-economică și culturală a României.
BIROUL DE PRESĂ