Prezentarea proiectului - M-STEM
Informații despre proiect
Inspectoratul Școlar Județean Teleorman este partener în cadrul parteneriatului de cooperare în educația școlară KA2 ERASMUS+ cu titlul „Metaverse-Based STEM Education for a Sustainable and Resilient Future” coordonat de Lycée Polyvalent Clément ADER (FRANȚA), număr de referință european 2023-1-FR01-KA220-SCH-000151516. Proiectul se derulează pe o perioada de 30 de luni, 01.09.2023 – 28.02.2026, reunește instituții din 7 țări (Franța, Turcia, Austria, Spania, Portugalia, Suedia și România) și urmărește elaborarea și implementarea unui pachet educațional nou, care încorporează utilizarea tehnologiei Metaverse în educația STEM.
Pentru atingerea scopului proiectului, s-au stabilit următoarele obiective specifice: formarea cadrelor didactice în ceea ce privește utilizarea tehnologiei Metaverse și integrarea acesteia în educația STEM, îmbunătățirea performanțelor elevilor în disciplinele STEM prin utilizarea tehnologiei Metaverse și creșterea numărului de elevi care urmează o carieră STEM ca urmare a experienței lor cu tehnologia Metaverse în educație.
În cadrul proiectului, se vor realiza 3 rezultate cu impact major asupra elevilor și cadrelor didactice, dar și asupra beneficiarilor indirecți: părinți și alte organizații locale sau regionale cu rol în educație.
- Strategie didactică M-STEM - se concentrează pe dezvoltarea unor metodologii și abordări didactice inovatoare, concepute special pentru era hiper-digitală. Strategia are ca scop integrarea disciplinelor STEM cu tehnologia digitală și valorificarea Metaverse pentru a crea experiențe de învățare imersive și interactive;
- Curriculum și activități de formare M-STEM – vizează dezvoltarea unor materiale de învățare interactive, care pot fi utilizate de profesorii de informatică, matematică, fizică, inginerie și biologie în predarea disciplinelor STEM; cele 12 lecții, 24 de prezentări Power Point și 6 videoclipuri vor exemplifica concret modul în care tehnologia Metaverse poate contribui la dezvoltarea abilităților de gândire critică și creativă a elevilor, facilitând colaborarea și învățarea interdisciplinară;
- Platformă M-STEM de simulare a realității virtuale (aplicație VR) - își propune să ofere un mediu de învățare științifică imersiv, în care utilizatorii se pot implica în diverse scenarii educaționale. Prin integrarea diverselor elemente multimedia și instrumente interactive, laboratorul nu numai că va îmbunătăți înțelegerea unor concepte științifice, dar va și stârni curiozitatea și va promova dragostea pentru disciplinele STEM.
Site-ul proiectului: