Comunicat de presă 19.04.2023 - Simularea probelor scrise din cadrul examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat, an școlar 2022-2023

     În luna martie s-au desfășurat simulările probelor pentru examenele naționale de sfârșit de ciclu, conform Ordinului de ministru 3138/ 25.01.2023 privind organizarea simulării Evaluării Naționale pentru absolvenții de clasa a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului național de bacalaureat în anul școlar 2022- 2023.

     În urma centralizării datelor, situația la nivel județean se prezintă astfel:

Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a (EN VIII)

     Au fost înscriși 2497 de elevi de clasa a VIII-a, dintre care 2221 de elevi au fost prezenți la proba de limba și literatura română și 2213 la proba de matematică, obținându-se următoarele rezultate:

  • Limba și literatura română – 1581 de note mai mari sau egale cu 5, reprezentând 71,18% din totalul celor prezenți. La această probă s-au înregistrat 6 note de 10.
  • Matematică – 1162 de note mai mari sau egale cu 5 reprezentând 52,51% din totalul celor prezenți la probă. La această probă s-au înregistrat 9 note de 10.

Examenul național de Bacalaureat

     Au fost înscriși 2149 elevi de clasa a XII-a, dintre care 1409 de elevi au fost prezenți la toate probele, 740 elevi fiind absenți la cel puțin o probă.

  • La proba E.a) - Limba și literatura română - s-au prezentat 1549 elevi, iar rata de promovare pe probă (note mai mari sau egale cu 5) a fost de 70,82%. La această probă au fost obținute 2 note de 10.
  • La proba E.c) - Proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) - s-au prezentat 1504 elevi, iar rata de promovare pe probă (note mai mari sau egale cu 5) a fost de 58,78%. La această probă au fost obținute 19 note de 10.
  • La proba E.d) - Proba la alegere a profilului - s-au prezentat 1508 elevi, iar rata de promovare pe probă (note mai mari sau egale cu 5) a fost de 66,78%. La această probă au fost obținute 22 note de 10.

     Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/ tutorelui, notele obținute la simulare pot fi trecute în catalog.

BIROUL DE PRESĂ